A nagy bringa hunt

2011.02.19. 19:11

Ha Hollandiába költözöl, az alap, hogy azonnal szerezz egy bringát, anélkül nehézkes vagy drága az élet. Több opció is van erre, pl. bemehetsz egy boltba venni egy újat €200-ért, éjjel hazafelé sétálva ha egy drogos megszólít, €5-10-ért is kapsz egy használtat, nagy valószínűséggel még friss a vágás a záron. (Ezért amúgy a rendőrség €250 büntit ad meg priuszt, az nem jó.) Az az opció, amit én választottam, is egészen vicces volt.

 

Minden hónap első péntekén a rendőrség kiárusítja azokat a bringákat, amiket megtaláltak pl. az árokparton heverve, amit a kanálisból szednek ki vagy amit lefoglalnak tolvajoktól feljelentés alapján. Itt az a jellemző, hogy nagyon olcsón lehet legálisan bringát szerezni, cserébe meg kell szenvedni érte. Reggel 5-kor akartam kelni, hogy kellőképpen korán odaérjek a helyre és a sor elején legyek, ez egy kitüntetett nap Groningen életében, sokan idejönnek ilyenkor. Ekkor még nem szoktam hozzá a holland széljáráshoz, 4:40-kor arra ébredtem, hogy be akarja törni a szél az ablaküveget, hurrá, máris indulhatunk bicikliért sorban állni! 5:45-kor már lelkesen várakoztam a bringatároló előtt, kb. a 10. voltam, az első srác 4-kor ment oda, nem akart hazamenni a pub után és onnan vissza a városba. Esett az eső, fújt a szél, mi meg vicceket meséltünk egymásnak miközben áztunk, mint egy túlélő táborban. Útközben csatlakozott egy holland lány, aki szintén a csütörtöki pub után enyhén spiccesen leszállt a bringájáról és azt mondta, hogy ez vicces, ilyet ő is akar csinálni. 7:30-kor kaptunk sorszámot (sorszámot megint, érted) arra, hogy 8:30-kor, amikorra vissza kell menni, már sorban engedjenek be minket, hát nem aranyosak? 8:30-kor beviharzottunk a bringák közé, egyszerre 20 embert engedtek be. Volt kb. 2 perc, amíg lehetett nézelődni, utána jött a második 20 ember, így az első bringát megnéztem, a másodikat már meg kellett fognom, hogy más ne nyúlja le, azzal néztem a harmadikat, amit elvittek előlem, így maradt a második. A kassza felé menet láttam meg, hogy az első kerékben megszámlálhatatlan nyolcas van, úgyhogy odamentem a szervizesekhez és a következőt beszélgettük:

- Hi, there is a problem with this bike. The first wheel is just not straight.

- Yes. It's a cheap bike. It is only for biking and breaking.

- Breaking???

- Yes, braking.

- Oh, I see, braking. Can you fix the wheel though?

- Yes, of course, €10, please.

Az egész akció 3 perc alatt zajlott le, még szerencse, hogy csak majdnem 3 órát kellett várnom erre, cserébe €25 eurót fizettem a bringáért meg plusz €10-et az első kerék centírozásért:). Azóta teljesen összenőttünk és nap mint nap új kalandokat élünk át.

Neve még nincs, bár vmi miatt gondolkodom a Lukrécián:D. Tippek?

Szerző: nnoe

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://groningen.blog.hu/api/trackback/id/tr72673241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G.Dorka 2011.03.05. 17:11:37

Szexi bicaj, mondjuk megszenvedtél érte! Külön tetszik, hogy van láncvédője, így elvileg nem leszel olajos. Én nem neveztem el a bicajom, ő felsége, pedig Szerénának tűnik nekem a Frakkból. :)
süti beállítások módosítása